Regulamin
sklepu internetowego
www.catmeup.pl
§ 1. Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Cat Me Up, dostępny pod adresem internetowym www.catmeup.pl, prowadzony jest przez Dominika Dulika wykonującego działalność gospodarczą pod firmą Dominik Dulik Green Cat, adres: ul. Szymona Szymonowica, nr 25F, lok. 2, 30-396 Kraków, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6831812235, REGON 356775053.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z klientem na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego.
§ 2. Definicje
- Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu internetowego.
- Sprzedawca/Usługodawca – Dominik Dulik wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Dominik Dulik Green Cat, adres: ul. Szymona Szymonowica, nr 25F, lok. 2, 30-396 Kraków, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6831812235, REGON 356775053.
- Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.) tj. osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach sklepu internetowego, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.catmeup.pl.
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto - Usługa Elektroniczna w postaci oznaczonego indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbioru zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – Usługa Elektroniczna w postaci interaktywnego formularza dostępnego w Sklepie, umożliwiającego złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności liczby produktów.
- Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosownie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Usługobiorca - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- Usługa Elektroniczna - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
§ 3. Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Szymona Szymonowica nr 25F lok. 2, 30-396 Kraków.
- Adres e-mail Sprzedawcy: bok@catmeup.pl
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 23 2490 0005 0000 4530 8159 1994 prowadzony przez Alior Bank S.A.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4. Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, bezprawnym działaniem osób trzecich (innych niż osoby, z których pomocą wykonuje zobowiązanie lub którym wykonanie zobowiązania powierza) lub niekompatybilnością (niezgodnością) systemu Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. Przez siłę wyższą należy rozumieć nadzwyczajne wydarzenie niezależne od woli stron, którego przy dochowaniu należytej staranności nie da się przewidzieć, mające charakter masowych przerw w dostawie mediów (tj. gazu, wody, prądu, Internetu), katastrof naturalnych, ataków hakerskich, aktów terroru, zamieszek, działań wojennych, pandemii i ich skutków, lub innych o podobnym nadzwyczajnym i niezależnym od woli stron charakterze.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 5 ust. 2 – 5 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek od towarów i usług - VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za pakowanie, transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca przekazuje 3% dochodu z każdego zakupu na wsparcie podopiecznych fundacji "Szare, bure i łaciate" w ramach komunikowanej na stronie akcji "Kupując pomagasz".
§ 5. Usługi Elektroniczne w Sklepie
- W Sklepie dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto oraz Formularz Zamówienia.
- Aby założyć Konto w Sklepie należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imienia, nazwiska (lub nazwy podmiotu), loginu, którego będzie używał Klient, danych kontaktowych (adres e-mail, telefon kontaktowy), adresu na który doręczony ma zostać Produkt. Wypełniając Formularz rejestracji Klient ustanawia swoje hasło, z którego będzie korzystał w celu zalogowania się do Konta.
- Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Założenie Konta w Sklepie Internetowym jest fakultatywne.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3 Regulaminu. Formularz Zamówienia - korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka w Sklepie. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków - (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola "Przejdź do realizacji zamówienia".
- W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie, ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem, albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) dostęp do przeglądarki internetowej; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę Usługobiorca może składać w dowolnej formie np. w postaci elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy Usługodawcy określony w § 3 ust. 2 Regulaminu. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
§ 6. Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkty będące przedmiotem Zamówienia, klikając przycisk „Dodaj do koszyka” (lub równoznaczny);
- przejść do Koszyka, sprawdzić wybrane Produkty;
- kliknąć przycisk „Przejdź do kasy” (lub równoznaczny);
- zalogować się do Sklepu lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia w sposób określony w § 5 ust. 1 pkt. 1.6 Regulaminu;
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”;
- w zależności od wybranego przez Klienta sposobu płatności, opłacić Zamówienie.
§ 7. Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Produktu:
- Przesyłka polecona priorytet przesłana Pocztą Polską S.A (orientacyjny czas dostawy od 3 do 5 dni roboczych),
- Przesyłka kurierska DPD (orientacyjny czas dostawy od 1 do 3 dni roboczych),
- Paczka pocztowa zagraniczna (orientacyjny czas dostawy około tygodnia, opcja dostępna jedynie w przypadku przedpłaty na rachunek bankowy).
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- przelew na konto lub płatność kartą kredytową za pośrednictwem serwisu dotpay.pl (cechą szybkich przelewów jest to, że po wybraniu tej formy płatności Klient zostaje przekierowany na stronę wybranego z listy banku, aby dokonać transferu pieniędzy; towar wysyłany jest dopiero po wpłynięciu kwoty na rachunek bankowy Sprzedawcy),
- samodzielny przelew zewnętrzny na rachunek bankowy na rachunek wskazany w § 3. ust. 3 Regulaminu (w tytule przelewu należy podać numer zamówienia, towar wysyłany jest dopiero po wpłynięciu kwoty na rachunek bankowy Sprzedawcy),
- płatność za pobraniem (metoda możliwa tylko za zakupy na łączną kwotę nieprzekraczającą 100 zł, zapłata następuje przy odbiorze przesyłki do rąk kuriera, listonosza lub w urzędzie pocztowym, w razie nieodebrania przesyłki wysłanej za pobraniem, następna przesyłka pod ten sam adres może być realizowana jedynie w formie, o której mowa w pkt. a lub b).
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie Sklepu.
§ 8. Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie zgodnie z § 6 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Jeżeli w ciągu 7 dni od złożenia Zamówienia Klient nie otrzyma na podany przez siebie adres e-mail wiadomości zawierającej co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia, o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenia zawarcia Umowy Sprzedaży, to Zamówienie wygasa, a do zawarcia Umowy Sprzedaży nie dochodzi.
- W przypadku wyboru sposobu płatności, o której mowa w § 7 ust. 2 lit a) lub b) Regulaminu, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.
- Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia, z zastrzeżeniem postanowień § 7 ust. 2 lit. a) lub b) Regulaminu. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, przyjmuje się najdłuższy podany termin.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za pakowanie, transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
§ 9. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta lub wskazanej przez nich osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W przypadku Umowy Sprzedaży, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy. Dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3 Regulaminu. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu (zgodny z załącznikiem nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta Dz.U.2020.287 t.j. z dnia 2020.02.21), jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży są następujące:
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta w odniesieniu do Umowy Sprzedaży:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- zawartej w drodze aukcji publicznej.
§ 10. Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane identyfikacyjne i kontaktowe Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 Regulaminu.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będzie zawarta przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączy też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu.
§ 11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.2020.1706 t.j. z dnia 2020.10.05), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12. Dane osobowe oraz pliki Cookies w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca - Dominik Dulik wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Dominik Dulik Green Cat, adresem: ul. Szymona Szymonowica nr 25F, lok. 2, 30-396 Kraków, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6831812235, REGON 356775053.
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami (w tym: rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - zwanym dalej RODO) - przez okres prowadzenia działań nakierowanych na realizację celów, w związku z którymi zostały zebrane.
- Dane osobowe Klientów będących osobami fizycznymi Sprzedawca przetwarza w zakresie określonym w § 5 ust. 2 i ust. 6 Regulaminu oraz w zakresie historii złożonych Zamówień, reklamacji lub oświadczeń o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, wykonania wiążących się z nią obowiązków podatkowych, ewentualnej obsługi roszczeń reklamacyjnych oraz ewentualnych czynności będących skutkiem oświadczeń o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży jak również do ewentualnej obsługi roszczeń Sprzedawcy względem Klientów. Jeżeli Klient będący osobą fizyczną wyrazi na to zgodę, podane przez niego dane osobowe będą przetwarzane także w celu marketingowym.
- Jeżeli podstawą przetwarzania jest zgoda, to Klient będący osobą fizyczną może cofnąć tę zgodę w każdym czasie, jednakże wyłącznie ze skutkiem na przyszłość.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) – tj. zgoda, b) – tj. umowa, c) – tj. obowiązek prawny, f) – tj. uzasadniony interes RODO.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów są:
- w przypadku każdego Klienta będącego osobą fizyczną - personel Sprzedawcy obsługujący Sklep, a także osoby obsługujące infrastrukturę lub systemy informatyczne,
- w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską - przewoźnik lub pośrednicy realizujący przesyłki na zlecenie Administratora,
- w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą - wybrany podmiot obsługujący powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient będący osobą fizyczną ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich poprawy, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Klient będący osobą fizyczną ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Dane osobowe Klienta będącego osobą fizyczną będą przetwarzane przez okres potrzebny do realizacji celów wskazanych w ust. 3, w każdym razie nie dłużej niż przez 6 lat od dnia, w którym wymagalne stały się roszczenia Sprzedawcy wynikające z Umowy Sprzedaży. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych Klienta będącego osobą fizyczną jest niezbędne do dochodzenia przez Sprzedawcę roszczeń wynikających z Umowy Sprzedaży, dane będą przetwarzane aż do zakończenia procedur sądowych lub pozasądowych, których przedmiotem są roszczenia Sprzedawcy.
- Podane dane osobowe nie są przedmiotem zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Sprzedawca używa plików cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe tworzone automatycznie przez przeglądarkę internetową, podczas odwiedzania strony Sklepu. Informacje zawarte w pliku tego typu mogą być odczytane przez Sprzedawcę. Dzięki informacjom zawartym w plikach cookies Sprzedawca wie, w jaki sposób Klient korzysta ze strony Sklepu i może odpowiednio dostosować jego ofertę oraz kierowaną do Klienta komunikację marketingową.
- Większość przeglądarek internetowych domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies. Jeśli jednak Klient nie wyraża zgody na korzystanie z plików cookies przez Sprzedawcę, to powinien skorzystać z jednego z poniższych sposób:
- w przeglądarce Firefox: w prawym górnym rogu okna należy kliknąć Otwórz menu (trzy poziome kreski) i wybierać Opcje. Następnie trzeba wybrać zakładkę Prywatność. Z menu rozwijanego w sekcji Historia należy wybrać opcję: Program Firefox: będzie używał ustawień użytkownika. Należy odznaczyć opcję, by wyłączyć obsługę ciasteczek,
- w przeglądarce Opera: należy wybrać zakładkę Ustawienia > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka. W tym miejscu w przeglądarce należy wybrać opcję: Nigdy nie akceptuj ciasteczek.
- W przypadku innych przeglądarek Klient powinien sprawdzić możliwości wyłączenia opcji plików Cookies w Internecie.
§ 13. Zmiany Regulaminu
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn tj. zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, zmiany formy prawnej przedsiębiorstwa Sprzedawcy - w zakresie, w jakim zmiany te skutkują koniecznością zmiany Regulaminu i wpływają na realizację jego postanowień.
- Do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie zmian w Regulaminie, stosuje się zapisy dotychczasowe, chyba że zmienione zapisy są korzystniejsze dla Klienta.
- O zmianach Regulaminu Sprzedawca powiadomi przez poinformowanie Klientów w zakładce „Informacje”, co najmniej na 7 (siedem) dni przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu wraz z odesłaniem (linkiem) do zmienionej wersji Regulaminu.
§ 14. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, RODO.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem:
- http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Niniejsza wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 18 marca 2021 roku.
Regulamin obowiązujący do 17.03.2021 znajdziesz tutaj.
Formularz reklamacji tutaj.
Formularz zwrotu tutaj.